aangekomen en (bijna) gewend - Reisverslag uit Poederoijen, Nederland van Marinda Nieuwkoop - WaarBenJij.nu aangekomen en (bijna) gewend - Reisverslag uit Poederoijen, Nederland van Marinda Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

aangekomen en (bijna) gewend

Door: Marinda Nieuwkoop

Blijf op de hoogte en volg Marinda

13 September 2017 | Nederland, Poederoijen

Ik besef mij dat ik veel te lang niets van mij heb laten horen en zeker gezien de weersomstandigheden kan ik indenken dat er misschien mensen een klein beetje ongerust waren. Gelukkig heeft de orkaan in Haïti weinig schade aangericht en hebben we alleen maar wat regen en wind gehad. En als ik de berichten mag geloven hebben jullie dat in Nederland op dit moment ook.

Na een reis van 3 dagen ben ik vorige week dinsdag veilig aangekomen in Passe Catabois, het dorpje/stadje waar ik de aankomende 10 maanden zal verblijven. Hier heb ik mijn huisje ingericht en heb ik alle lieve kaartjes, die ik van jullie mocht ontvangen, een plekje gegeven. Voor de rest is het allemaal nog heel erg wennen en vond ik de eerste week best pittig. Ik was veel alleen en kwam toch wel uit een redelijk druk leven.

Gisteren ben ik begonnen met de klas. Ook dit is even wennen. Drie meiden die ouder zijn dan ik gewend ben en ook nog eens drie verschillende leerniveaus. Toch hebben we twee fijne dagen gehad en hebben we aan elkaar kunnen wennen.

Daarnaast heb ik gisteren kennis gemaakt met de markt. Hier heb ik mijn eerste voedsel (rijst, macaroni en uien) gekocht. Dus ik kan een redelijke maaltijd koken.

Afgelopen zondag ben ik naar de kerk geweest en ook dat was anders dan ik gewend ben. Ik heb er weinig van kunnen volgen omdat alles in het Kreools werd gedaan en ik daar nog niet echt vaardig in ben, maar ook dat komt (geloof ik).

Dit waren de hoogtepunten wel van de afgelopen week. Ik probeer snel weer iets van mij te laten horen, maar ik heb geen idee hoe dat met de wifi zal gaan.

Groetjes Marinda

  • 13 September 2017 - 08:48

    Sarina Nieuwkoop:

    Hoi Marinda, fijn dat er een eerste reisverslag te lezen is. eea zal inderdaad best Ff wennen zijn voor je. Gelukkig dat de storm in afgezwakte vorm bij jullie langs kwam. Je dagelijkse normale leventje is inmiddels begonnen begrijp ik, je zal er snel genoeg aan gewend raken verwacht ik. Vraagje, kun je nou ook foto's bij een verslag toevoegen? Lijkt me best leuk om te zien hoe het er bij jou uitziet. Verder wens ik je alle goeds en veel (werk)plezier. Tot de volgende x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Dit profiel heb ik opgezet om mijn ervaringen te kunnen delen met de mensen die daar benieuwd naar zijn. Met het uitzicht op de aankomende reis die ik ga maken naar Haïti

Actief sinds 29 Mei 2017
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 20929

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 12 Juli 2018

Haïti 2017-2018

26 Oktober 2016 - 02 November 2016

Israël en Palestina 2016

27 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Zambia 2015

14 Juli 2014 - 23 Juli 2014

Kroatie 2014

15 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Tanzania 2013

07 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Malawi 2012

Landen bezocht: