Heel veel regen en toch ook nog zonneschijn - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Marinda Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Heel veel regen en toch ook nog zonneschijn - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Marinda Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Heel veel regen en toch ook nog zonneschijn

Door: Marinda Nieuwkoop

Blijf op de hoogte en volg Marinda

04 November 2017 | Haïti, Port-au-Prince

De tijd vliegt als je het naar je zin hebt zeggen ze altijd. Inmiddels ben ik alweer twee maanden vertrokken uit Nederland, dus wat mij betreft vliegt de tijd. Ik heb het goed naar mijn zin in Haïti, hoewel ik soms ook de luxe uit Nederland mis. Ik zal het dus ook geen straf vinden om in Nederland weer onder een douche te kunnen staan met stromend water. Nu ben ik aangewezen tot een pan met water en een beker. Hoewel dit ook gaat voelt het toch ook een beetje als een World Servants project dat iets langer duurt dan drie weken.

Het gaat ook echt goed. Ik heb mijn draai gevonden en ga met plezier aan het werk, hoewel zes uur opstaan toch best wel vroeg is… Maar goed dat zou in Nederland ook zijn als ik daar werk zou hebben. Met de hondjes gaat het ook goed. Zo af en toe moet ik ze wel eens zoeken, maar meestal komen ze vanzelf weer terug.

De band die ik met de meiden heb opgebouwd is goed. Volgens mij gaan ze met plezier naar school, maar soms ook helemaal niet. Ach ja wat wil je met drie pubers ;) De afgelopen weken zijn heel rustig verlopen. Ik heb geen spannende of enge dingen meegemaakt, dus er valt niet zo heel veel te vertellen.

Ik vind het erg leuk om de berichtjes vanuit Nederland te lezen. Dat houdt mij een beetje op de hoogte van wat daar allemaal gebeurt. Hoewel ik misschien niet altijd heel snel zal reageren, stel ik het zeer op prijs om van jullie te horen.

De afgelopen dagen heeft het heel veel geregend. De weg naar de stad was dus vrij glibberig, maar ik ben weer veilig aangekomen en kan jullie dus nu weer op de hoogte brengen van hoe het met mij gaat.

Hoewel dit blog niet zo heel interessant is om te lezen, hoop ik dat jullie toch weer eventjes de tijd nemen om het door te lezen.

Opnieuw heel veel lieve groetjes vanuit Haïti!

  • 04 November 2017 - 16:09

    Henriëtte:

    Hoi Marinda,

    Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt!!
    Altijd leuk om weer een verslagje van je te lezen, al lijkt het voor jou niet zo interesse , wij vinden het leuk om van je belevenissen te ‘horen’

  • 06 November 2017 - 12:53

    Sarina:

    Hè Marinda, goed om te lezen dat het allemaal goed gaat daar. Lekker dat je je draai gevonden hebt en de dagelijkse dingen goed verlopen. Eigenlijk is het gewoon lekker als er nix spannends of saais gebeurd, gewoon lekker zijn gangetje houd je het langst vol. Genietse daar en tot lezens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Dit profiel heb ik opgezet om mijn ervaringen te kunnen delen met de mensen die daar benieuwd naar zijn. Met het uitzicht op de aankomende reis die ik ga maken naar Haïti

Actief sinds 29 Mei 2017
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 20931

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2017 - 12 Juli 2018

Haïti 2017-2018

26 Oktober 2016 - 02 November 2016

Israël en Palestina 2016

27 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Zambia 2015

14 Juli 2014 - 23 Juli 2014

Kroatie 2014

15 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Tanzania 2013

07 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Malawi 2012

Landen bezocht: